Na tradice se ani tentokrát nezapomnělo. Golf GTI vystavěný na základě předchozího provedení je na oficiálních snímcích prezentován v charakteristickém barevném provedení. Nechybí nápis GTI na rudě orámované masce a zádi nebo kola známého designu s kruhovými otvory. Velký spojler prodlužující o několik centimetrů střechu a zatmavená koncová světla jsme čekali, ale dvě koncovky výfuku se pro tentokrát vydaly na každou ze stran zadního nárazníku, kterému nemůže chybět náznak difuzoru.
Golf GTI obouvá i nadále známý rozměr pneumatik (225/45 R 17), má podvozek snížený o 22 mm proti běžné verzi a za příplatek poprvé také adaptivní tlumiče DCC.
Nová verze známého čtyřválce 2.0 TFSI posílá na přední kola 210 koní (155 kW), turbodmychadlo se stará o konstantní dodávku newtonmetrů v široké otáčkovém pásmu. Momentové maximum 280 Nm se ale nezměnilo. Vybírat bude možno ze dvou převodovek. Místo standardní šestistupňové ručně řazené můžete mít za příplatek dvouspojkové šestistupňové DSG.
Nejvyšší rychlost Golfu GTI se zvýšila na 239 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 7,2 s. Z uvedených čísel je jasné, že prostor pro další silnější verze je otevřený.
Kombinovaná spotřeba 7,5 l/100 km (dosud 8,0 l/100 km) nemůže být příčinou k nářkům nad neúměrně vysokými emisemi. EU se tak nažere a GTI zůstane celé, bez ohledu na to, zda vůbec někdy s podobným odběrem k pumpě přijedete.
Volkswagen Golf GTI se v Paříži představuje ještě jako studie, na jaře 2009 se ale v identické podobě dostane k prvním zákazníkům. Cenovka by tentokrát mohla spadnout až k zajímavým 650 tisícům Kč.